شیر گیت ولو

یکی از پرکاربردترین شیرآلات مهم صنعتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و آب شیرکروي است که در کلیه خطوط انتقال سیالات مایع ،گاز، دوفازی و سیالات حامل ذرات معلق جامد بکار می رود اما درصورت بکارگیری آن برای جریان های دو فازی تمهیداتی ضروری لازم است. علت نامگذاری این شیر به کروی بخاطر شکل ظاهری آن است که بشکل گرد میباشد ولی شکل های دیگری نیز برای بدنه آن وجود دارد . ساختمان دریچه و نشیمنگاه آن طوری است که به مجرد برقرار شدن جریان تماس آنها با هم قطع می شود . یک نکته جالب در این مورد این است که باز نبودن کامل شیر پروانه ای فولادی  موجب فرسودگی ان نمی شود . و لذا از آن می توان برای تنظیم و کنترل جریان استفاده کرد. متناسب بودن تعداد دور دسته شیر با حجم مجرای خروجی مایع کار تنظیم مقدار جریان را با دست آسان می سازد .

شیر گروب ولو از آن دسته شیرهای خطی می باشد که مجرابند آن بشکل یک دیسک  است و قسمت انتهایی آن بشکل کروی یا مخروطی ساخته می شود و با قرارگیری روی یک حلقه نشیمن یا مسیر را باز ، بسته یا به میزان معینی باز میکند. معمولا این شیر بصورت Metal Seat (قیمت شیر گیت ولو) بکار می رود بدین منظور که دیسک و نشیمن آن از فلز ساخته می شوند ولی در برخی موارد آنرا بصورت Soft Seat نیز تولیدمی کنند.

شیر گلوب ولو یک نمونه دیگر از شيرها بيشتر در محل هايي به كار مي روندكه بخواهند جريان سيال را به طور كامل بسته يا باز نمايند. از خواص اين شير ميتوان به كم بودن افت فشار در طول آن اشاره نمود. به همين دليل در سر راه لوله هاي با طول زياد از اين شيرها استفاده مي شود. يك شیر کشویی براي محدوده وسيعي از سيالات مي تواند مورد استفاده قرار گيرد و در هنگام بسته شدن آببندي خوبي دارد.  مجرابند اين شير وقتيکه بطور كامل باز می‌شود، از مسير عبور جريان حذف می‌شود. اين خاصيت باعث از بين رفتن هرگونه مقاومتی در شير هنگامی که باز است می‌گردد.

منبع: لینک منبع ، لینک منبع


وبلاگ شرکت پارس سازه انرژی البرز جریان ,بسته ,بشکل ,استفاده ,پارس سازه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Antonelladuawmma Rede آنلاین سورس کد هر چی که بخوای جزوه یاب همه چی موجوده ارزان سرا سلامت بدن، رژیم لاغری Download